DSB

DSB

Af DSB

  • Udgivelsesdato: 2010-06-10
  • Nuværende version: 4.76
  • Bedømmelse: 4+
  • Filstørrelse: 61.53 MB
  • Udgiver: DSB
  • Kompatibilitet: Kræver iOS 9.0 eller senere.
Score: 2.5
2.5
2,372 vurderinger

Beskrivelse

Én samlet indgang til DSB på mobilen. Med DSB app får du adgang til at købe DSB billetter og udvalgte kort, se aktuel trafikinformation og oversigt over afgange. Du kan købe billetter, pladsbilletter inkl. pendlerpladsbillet og 10-turskort til Standard og DSB 1’. Du kan også købe DSB Orange-billetter på de afgange, hvor de er tilgængelige. Vi sælger billetter og pladsbilletter til næste afgang og rejser inden for de næste 2 måneder. Din billet (undtagen DSB Orange) er gyldig i bussen til og fra stationen inden for omstigningsområdet, der er angivet på billetten. Du kan købe og forny DSB Pendlerkort. Hvis du får leveret dit ungdomskort fra DSB, kan du også vælge at få det leveret til DSB app og se det under ”DSB kort”. Læs mere på www.dsb.dk/ungdomskort. I DSB app kan du læse aktuel trafikinformation om kollektiv trafik i Danmark og få en oversigt over afgange fra den nærmeste eller en bestemt station med kollektiv trafik. Du har derudover mulighed for at se tidligere søgte og gemte rejsesøgninger og afgange, sende info om fejl på station og DSB app, læse hvad vi skriver om DSB på Facebook og Twitter, give input til forbedring i DSB app. Du kan betale med VIAS-Dankort, VISA, VISA Debet/VISA Electron, MasterCard, Maestro og MobilePay. Du kan gemme betalingskortoplysninger i forbindelse med et køb eller under ”Indstillinger”. Har din virksomhed en erhvervsaftale med DSB, så kan virksomheden vælge at give dig mulighed for at betale med faktura i DSB app. Du skal oplyse dit mobilnummer og e-mail for at købe. Du får en kvittering for dit køb på e-mail. På kvitteringen står der oplysninger, som du skal bruge, hvis du skal have tilbagebetalt dit køb. Husk at købe din billet eller kort, før du begynder din rejse. Dine billetter og kort gælder kun på den enhed, hvor de er købt. Du kan altså ikke videresende eller printe billetter og kort. Kort kan dog overføres til andre enheder. Oplever du fejl i forbindelse brug af DSB Billet skal du henvende dig til: DSB Kundecenter Tlf.: 70 13 14 15 E-mail: netbutikken@dsb.dk Åbent alle dage kl. 7-20 Tilbud, kampagner og billetter som DSB Minigruppe og DSB Familiebillet, kan ikke købes i DSB app. De skal købes på www.dsb.dk eller i DSB Kundecenter på tlf. 70 13 14 15. Du kan ikke købe billetter inden for lokale takstområder, fx lokalt i Hovedstadsområdet (Movia H). Særlige pladsbilletter til barnevogne, kørestole og cykler skal købes via tlf. 70 13 14 15.

Billedgalleri

Anmeldelser

  • Svær at overskue

    1
    Af mysunivers
    Dårlig app
  • Lækker responsiv app

    5
    Af d00ddk
    Jeg er imponeret! Den virker klart bedre end DOT appen. Nem og overskuelig. Tak!
  • Bytter rundt på destination

    1
    Af Remolade92
    Den bytter ofte rundt på afrejse og ankomstdestination, når man går videre i systemet for at købe en billet. Man skal være meget opmærksom og bytte det rundt igen, ellers ender man med at købe den forkerte billet. Super upraktisk, specielt når man køber orange billetter, som ikke kan refunderes!
  • Manglende login til DSB-plus

    4
    Af AsgerNoer
    Super fin app, som kan det meste. Der mangler bare at man kan logge ind på sin DSB-plus konto og se de billetter man har der i app’en.
  • Lav så man kan vælge plads

    3
    Af WarrNutt
    Lav så man kan vælge plads, når du køber en plads billet vælge den selv det kan jeg ikke lide for jeg hader at sætte ved gang
  • Se Rejseplan dur ikke

    1
    Af nchvidt
    Kære DSB, Jeg har været bruger af jeres Mobil app i jeg ved ikke hvor mange år. I alle de år er der næsten ikke sket nogen forandringer til appen. Frem for alt virker "Se rejseplanen" ikke og har aldrig gjort det. Det er enormt irriterende, især når man ha købt en billet, hvoraf et stykke vej ikke er med pladsbillet - så kan man ikke engang se, hvad tid man ankommer! Kan I ikke nok få taget jer sammen og forbedre appen? Det er jo nok at se her, hvor dårlige anmeldelser den får! I kan bare se på de norske og svenske lignende apps for Norske og Svenske Statsbaner - der er en himmel til forskel! Mvh Niels Christian Hvidt
  • Ingen mulighed for valg af plads

    1
    Af jenschristian64
    Man kan ikke vælge plads selv - på internet-udgaven bliver man tildelt 3-4 valgmuligheder men ikke reelle muligheder for at vælge frit som fx hos SJ og Bahn.de. Ok, vi skriver også kun 2018.... come on, DSB, do better.... !
  • Elendig app pga manglende advarsel om at billet er låst til telefon

    1
    Af Jesper ny kunde
    Det siger alt om DSB at man ikke bliver advaret om at billetten er låst til telefonen før man har bestilt og betalt og løst e-mail kvitteringen. Det står sikkert i betingelser som jeg i hvert fald aldrig læser. Der er ingen mulighed for at overføre billet fra en telefon til en anden. Det er virkelig ringe. DSB vil ikke refundere billetten fordi den er bestilt på forkert telefon. Aldrig mere DSB - tillykke Flixbus.
  • Underlige fejl og mangler

    3
    Af Mott_78
    Der tilbydes ofte underlige ruter i stedet for de direkte. Når man har valgt ruten, får man af vide at billetten kun dækker noget af den selvom det ikke er tilfældet hvis man køber den samme type billet i en kiosk eller via hjemmesiden. Vildt irriterende at man ikke selv kan vælge sin plads, som på hjemmesiden. Åbenbart ikke noget der ønskes at ændres siden det har været flere opdateringer uden at det er blevet rettet.
  • Ingen notifikation ved udløb af periodekort

    2
    Af Davallen
    Jeg var så heldig at jeg ingen afgift fik. Man får ikke nogen notifikation når ens kort udløber, så man kan forny det. Fik heldigvis lov til at forny det straks og fik ingen afgift. En kvinde over for mig, bekræftede en lignende oplevelse. Hun fik dog en afgift. Det er simpelthen for ringe. Det er nok det der står på side 1, i relevante uddannelsesbøger

keyboard_arrow_up